Åh herregud!

Här vaknar man, kollar kontot  som är nästintill tomt efter en massa mathandlande, ikea och en jäkla massa räkningar. Livet känns i princip botten. 24 dagar kvar til lön. Yeeahj!

Och för att lägga lite grädde på moset, så hade jag fortfarande inget jobb i sommar, då riksbyggen redan hade tillsatt sommarens tjänster.. Hur ska man klarar av att betala hyra+räkningar då? Yeeahj!

Och för att inte tala på att det är dansuppvisning på Stora Torg imorgon och låtvalet kändes piss, därav inte vill ställa mig och dansa en dålig dans till en dålig låt.

men ibland får livet sina små sköna vändningar när det känns som allra värst..............

När jag & Cornelya står i mitt vardagsrum, och jag har beklagat mig för huuuur jag i självaste fn ska klara mig i sommar, så ringer min telefon: Okänt nummer.
Jag får svar helt enkelt:

- Hej det är Marika!
- Hej, mitt namn är hjvipia och ringer från Ikea Älmhult.
- Ja Hej!!?
- Jag undrar om du kan jobba i sommar?
- tjaaaa...
- Mellan v.27-33?
- Visst kan jag det!
- Bra! Har du truck-kort?
- Nej!
- Men du har vanligt körkort?
- Ja!
- Då ska du få det, truck-kort alltså!
- Jahaaa, va bra! :)
- Då ber jag jgksmjv skicka papper till dig, så hörs vi!

Hon tar lite adressuppgifter och sen var det klart.

VA FAN HÄNDE DÄR?!

Skickade in lite ansökningar på skoj mest i februari och fått svar från flera att man "inte var den de sökte, men sparar gärna cv:t till senare!" Jag hann inte uppfatta VART jag skulle jobba, men antar det är lagret.. Varför truck-kort lixom?! Hey armmuskler...

MEeeeeeeen...

Detta innebär att jag får stanna kvar i Halmstad v.27-33, medan J jobbar i Åmål. PLUS att jag får åka bil eller buss eller helt enkelt hitta ett boende i Älmhult. MINUS att jag inte har ngn bil..! Fast å andra sidan, är detta en erfarnhet jag vill ha och suktat efter så länge. Min dröm för några år sen var att få jobba på ikea. Åh gud, det finns så mycket potential för att jobba sig uppåt där.. Marika, lugn. Det är ett sommarvikariat!

Äh, nu ligger skumpan på kylning, och jag ska duscha bort svetten från dansträningen vi haft sen kl.15-19.

Det löser sig, det MÅSTE det!

image166







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0