Flytta igen?!

Har ända sen i våras försökt få tag på en större lägenhet än denna etta med pentry på 29 kvm.. Svårt jobb! Men nu börjar det hända saker. Igår fick jag tag på en tvåa på 62 kvm en liten bit härifrån, meningen var att vi skulle gå och titta på den ikväll, men vi känner nog båda två att vi inte vill bo i en villa ovanför hyresvärden. ^^, jocke gjorde det på Tylösand, och det kanske räcker.

Så idag hittade jag en tre på 70 kvm precis vid Örjansvall (Halmstad fotboll hemmaplan) och ett stenkast ifrån centrum. Svinbra! Försöker bara få tag på kvinnan som har hand om alla hyresrätter.. Bara det är värt ett mindre stipendium..

Var på Form igår efter jobbet och hämtade mitt medlemskort + skrev på avtal. Hur fint som helst där. Nu ska jag bara få tummen ur och gå dit och träna :)

Istället för att träna gjorde jag mammas berömda köttsoppa med en maaaaaaaassa chilipeppar i. Hot hot! Det blev gött ^^,

I lördags var det kalas hos milla & Håkan för Nikki & Hannah (Veronika fyllde 25 igår och Hannah 4 idag). Det blev mina systrar, jag och våra respektive. De andra i familjen fick komma en annan dag! :) Blev supergod mat (ngn tacogrej och glasstårta) och en massa paketpapper överallt.
Hannah fick en Barbiebil i modellen Volvo V70 (exakt den pappa har) och en Barbie-sjuksköterska-docka av mig och Jocke. :)
Nikki fick en rund och jättefin (dyr!) lampa med blommönster på ifrån Mio från oss alla + lite smått & gott som finfina bordstabletter, kökshanddukar och påsklämmor av mig ^^, haha!

Lördag kväll hade jag & Jocke tråkigt, så vi försökte spöa varandra i Monopol. Efter ett X antal timmar (två cider och en öl) gav  vi upp eftersom vi insåg att det aldrig skulle ta slut, och jocke blev den slutliga vinnaren eftersom han hade mest pengar :)

SÖndag hjälpte Jocke pappa med att flytta alla utemöbler till mormor, och Hannah visade mig runt i mormors hus och berättade vart Nikki ska ställa sina möbler (Mormor ska flytta till sitt lilla hus bredvid sitt nuvarande och Nikki & Fredrik ska flytta dit istället). Mormor var denna dagen pigg, skönt!

Näe, nu ska jag försöka ringa igen!

Take care!

42875-87
Mormor och morfars hus, där bakom snön!


42875-88
Mamma & Pappas hus, bakom snön!

42875-89
Nikki gör peace-tecknet! ^^,

42875-90

Lite mkt snö på Vedskuls-taket i vintras. Pappa & jonny försöker ta bort det..

42875-91

Snö på stranden på Tylösand i vintras. Romatiskt! ^^,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0