prov, Halmstad, tacos, bus & King Kong!

Igår, fredag, gjorde jag en liiite oväntad sak. Tog mitt pick & pack o drog till Halmstad efter skolan.. Var inte så mycket till packning (psykologibok, 2 telefoner och en hudlotion) så jag fick köpa det nödvändigaste i Göteborg...

Väl i Göteborg gick jag runt där i någon timma och svansade.. Försökte få ngn idé till studentkläderna, men slutade inte i ngt resultat alls.. Tåg till Halmstad, gick från stationen till centrum & Hemköp. Köpte lite tacos och annat smått & gott! Fick vänta en stund på bussen, men gjorde inte mig ngt.. Kan vara kul att bara sitta och titta på folk. En eller två brats där, ett fyllo, polacker.. ja, mkt konstigt folk! haha! Hur fasiken ska jag kunna bo där?!

Hem till jocke som satt och pluggade, så jag fick börja med maten. As usual! ;)
Det roliga var att magnus, grannen, inte visste att jag kommit på besök, så han trodde det var jocke som stod i duschen, när det var moi! Så han hade staplat upp en jädra pyramid med filmer utanför toalett dörren, och stod redo med kameran när jag kom ut! haha.. Skulle sett hans min :P "jaha..?!" jag började självklart asgarva åt han, eftersom han hade gjort samma sak utanför ytterdörren..
Så då skulle vi 2 försöka lura ut Jocke, som tyvärr hade sett vad magnus sysslade med.. Så jag & magnus misslyckades med vårat uppdrag! :)
Jag är överlycklig att jag gjorde min spontan-resa! Har inte träffat jocke sen påsklovet, och lär inte träffa han förrän efter Bulgarien! Shit för distansförhållande, men det funkar huuuur bra som helst. Inte haft ett enda bråk/dispyt på snart 11 månader. ^^,

Sen blev det film - King Kong! Hann titta en timma, innan vi isåg att vi somnade vilken sekund som helst..
SÅ vi fick titta på den imorse igen.. Haha, jag var lite lat, och begav mig inte ifrån Halmstad förrän 13.00. Hade lovat mamma att jag skulle köpa ALLA studentkläder & skor och löshåret! Resultatet blev istället:

- En vit kostymväst (studenten!)
- Guldhalsband (studenten)
- rosa randig bikini (Bulgarien)
- Vitt linne med gullig spets (Bulgarien)

Hann/orkade inte bege mig och fixa löshåret, så jag får ta den konflikten med mamma sen! :P

Så förrut solade jag & storasyster på Norrtull.. Sådär lagom rosa-röd i ansiktet nu :P

Ska gå ner till köket och se om det finns något gottigt! Sen blir det vanliga fortsättningen på shclagerfestivalen & telefontjaffset!

Bye Fellows!


Kommentarer
Postat av: sofia

javisst är det mindre skitsnack, men det ska egentligen inte vara något alls. varför kan man inte dela glädjen i dansen och allt vad det innebär istället för att skapa massa onödigt konkurrens sinsemellan. jag vet själv hur jag var.

ja, det mesta hör man ju inte och tur är väl det..

jo du har helt rätt, mammorna är den största boven tror jag. men dansarna håller säkert på en del också.

jo det är bara dans lixom. det är inte hela världen. sen går det inte att jämföra åmåls drill & dans och westlund, och det är väl kanske det som är problemet att alla jämför. alla kan väl få hålla på med sitt lixom.

klart det är från båda hållen. ådd är inga änglar och inte westlund's heller.

2006-05-22 @ 12:50:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0