Fan vilket bra liv man har egentligen..

Jag kan inte låta bli att skratta..

Utanför fönstret sitter en tjej, lika gammal som mig, och skäller ut sin mamma i telefonen och röker den ena cigaretten efter den andra! "har du inte sett hur dåligt jag mår elle?! Jag har ju sagt att jag kanske behöver bo själv. Mm, säkert mamma att du bryr dig om mig. Ser du inte hur du skämmer brt henne?!" osv osv osv osv osv..

visst kan man bråka med sin mamma, men jag skulle inte ens våga säga hälften av det hon säger.. Framförallt skulle jag väl inte ta det på telefonen.. Jag kanske får lite dåligt, eller bra, med feedback när jag skriver detta.. Men det är sååå typiskt fjortisar!


Jag ska inte klaga egentligen. Visst är jag lite bortskämd, men så är jag ju minst i skaran oxå. Men sen får jag ju kämpa för det jag vill ha oxå. Jag är inte den som får allt gratis! Jag har allt man behöver: Tak över huvudet, underbar familj, körkort ;) , bästaste bästa pojkvännen, gööörsnälla kompisar, mysiga djur  och mat på bordet.. then what ifall jag inte köpt de senaste skorna eller tröjan?! Jag köper det jag tycker om och fint, råkar det vara de senaste skorna, okey! 

Visst fan, det är lite kämpigt nu i skolan, och man vill ju bara spy är man tänker på det. Men ser man inte solen bakom molnen, hur ska man då någonsin ens våga hoppas på en solid dag?!

Åh herregud, nu kom hon in i skolan och tjata!

Jag ska iaf bege mig ner till staden:

Kolla ifall jag hittar ngt fint band till balklänningen. Även en väska (mamma tvingar mig, respect!). Kan ju sy en själv! :)
Prata med Pernilla om håret.
Ta ut fickpengar till Bulgarien.
Kolla skor!

På lördag måste jag fara till Gtb och handla studentkläder.. Det lutar åt att det blir en vit "väst" från Lindex, men ngt sött linne under. Kanske man ska ha byxor till då? och självfallet guldskooooor! haha!

Kram-eli-krams!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0