Näe fy fan!

.. Det var ungefär min tanke när klockan ringde halv sju imorse, efter att jag kommit i säng halv fyra, och kanske somnat fyra, eftersom jag var dum nog att väcka min pojkvän som genast kände för att reta mig till vansinne bara för att jag skulle få så liiite sömn som möjligt.. Haha, han slocknade allt till sist han med! ^^,

Var duktig nog och åt mat/vatten, duschade och plockade fram arbetskläderna (well, trekvartsbyxor och linne) innan jag gick och la mig, tror nämligen man mår myckeft bättre både psykiskt och fysiskt när man vaknar då. Ingen större hangover idag (rättare sagt ingen alls..) utan blir piggare & piggare för varje timma som går. Det är ju Fredag! Meeeeen, en utekväll ger alltid ngt synligt spår efter sig,mina ögon tindrar väl inte lika mycket som efter en god & lång natts sömn och min ork för att göra ngt vettigt skymtade jag senast igår kväll när jag tyckte jag var duktig nog att ta mig av båten, TORR!

Blev en sen början på förfesten igår. Lagade mat hos J efter jobbet, åkte senare till min syster och hjälpte henne med make, hår & kläder. Körde iväg henne vid hakv nio tiden till hennes förfest, för att senare åka tillbaka för att göra iordning mig själv.. Tog en stunnd.. :)

Vid halv tio åker jag till Rebecca, som ännu inte var klaar. Väntade på henne, SEN åkte vi ner till morfars/Folkes stora båt som ligger i hamnen. Lite värmeljus och varsin halv bag-in-box! Skitlyckat.. Hade huuur trevligt & roligt som helst.. Efter halv tolv, när vi tyckte vi skulle börja bege oss till hc, skulle vi hålla reda på både ben, armar och handväskan+värmeljusen! Hard thing to do at that point. Är en ganska smal gång fram till fören (heter framdelen på en båt fören..?) så man når solbryggan. Ahja, väl framme vid solbryggan, med väskor, ben och armar, råkar jag spilla ut stearin på solbryggan.. Clever! Blir till att åka och ta bort det sen ^^,
Vi tar oss iaf till bilen, och väl där är det ju det där med armar, ben och väskor igen! De stora frågorna som brukar uppstå innan man lämnar förfesten är: VAD ska jag ha med mig?! Behöver vi färdkost..? VART är mobilen/plånboken..? Tror du/ni det är mycket folk? Och sist men inte minst.. HUR FAN SER JAG UT!? Inte ofta man är lika vacker efter förfesten som innan. Men så tänker man högt framför spegeln: Ähh, ingen jävel som bryr sig!

Vi tar oss till hc. Träffade Lisa, som jag inte träffat på lääänge :) Dansade/pratade även med Fredrik "Lurpen" Larsson. Såg han senast på studenten, men innan det, a long time ago. Dansade loss med mina två systrar och den enes kille (som "råkade" stå med två ciderflaskor i näven till ingen nytta. I got one of them!) Ahja, jag hade faktiskt kul igår. Jennifer Lopez (Djn) spelade bra musik denna gången (till skillnad från sist). Lagom med folk och en timmas längre öppentid: Super! Tål att göras om.

Idag blir det till att lasta säng och lådor, och kanske hinns det med ett litet biobesök, vi får se! Stolarna som Jocke slipat och målat, blev fräscht snygga ^^, Urnöjd!

Have a nice day, fellows!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0