Det blev inte riktigt som vi tänkt oss...



...utan sååå mycket bättre!

Det har varit en mycket trevlig, stressande, tröttande, rolig och härlig helg! 3 gånger ut & in ur Ikea i lördags, ner till halmstad och bära upp alla grejer (det är det enda negativa med att bo högst upp). Jocke hämtade dock en kompis som fick hjälpa han att bära de tyngsta grejerna (soffan & sängen). jag själv proppade full hissen istället, och tog den smidigare vägen ^^,

Tog en himla tid att plocka ihop/upp och bort alla grjer, och vid två tiden på natten sa vi godnatt och kröp ner i en säng med helt nya kuddar, täcken och påslakan. Sov förskräckligt gott den natten!

Angående vårat val av soffa, ändrades den när vi hade provsuttit den vi egentligen skulle ha. Inget fel på den, men den hade så lågt ryggstöd!
Så vi bestämde oss för en vit & stor Ektorp istället, med 3-sits! Inget dumt beslut, för den är huuur skön som helst, och de hade sänkt priset på den med 900:-, så nu kostar den ynka 3495:-.. ^^,

Skulle egentligen på en träff med ordföranden för dansklubben jag ska jobba på igår, men hade varken ork eller lust, så  vi skulle ta det till helgen (nu måste du åka med ner Elin!). Så istället för en fka, åkte jag & j och handlade allt som behövdes för att sätta upp lampor, tavlor, gardiner och klädhängare. Det blev t&m en kaffekokare! nu ska jag köpa mmig en vattenkokare bara :) Dricker inte the lr kaffe, men en varma koppen är gott ibland.. :)

Donade & pysslade i lägenheten hela dagen igår, och resultatet blev slående bra! Vi är superduper nöjda! Vid sextiden, fick vi åka och visa vägen för Milla & Håkan, som irrat sig vilse i Halmstad i ett tappert försök att hitta till oss ^^, Det visade sig dock när vi kom hem, att de hade varit på rätt väg & att de hade en karta över Halmstad :) Clever!

en snabbkaffe & fyra sorters kakor (som jag såklart köpt! Orka baka nu..) sen var det bara att bege sig hem. Hemma i mo vid tolv, och det var inte ett dugg svårt att somna. Men värst pigg var inte J när jag fick släpa upp han imorse :)

När jag kom till lägenheten, så hade Cissi & co. som hade lånat lägenheten 2 veckor innan städat och plockat undan så fint..! Det var dock inget toapapper kvar =P Snabbt, snabbt och gå & köpa!

ville verkligen inte åka hem igår, men jobbet kallar i 2 veckor till, och det ska jag väl klara av!

Känner för ösregn, lösgodis och två filmer ikväll! Ge mig höst! Ge mig höst! Vill ha höst..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0