Naturgodis!

Det är inte ett dugg nyttigare än vanligt godis, men det beror självklart på vilken typ av naturgodis man tar. I vilket fall som helst tycker jag det är asgott! ^^,

Somnade till sagan om ringen igår, hann knappt se filmen 5 min..*snark* Men då sover jag som bäst, när jag får somna till tvn eller en film.. Sen ringer jocke 10 i 5.. "Nu funkar datorn igen!" Vilken tur tänkte jag,har legat och oroat mig hela natten.. Inte! ;)

Varit ute med hundarna och gått en sväng idag i solskenet.. Tränat 2 timmar med malin. Roligt. 1 timmas "uppvärmning" framför spegeln och diagonalen. Har börjat få till mina split-hopp med vänster ben nu.. haha! har bara tagit mig minst 8 år :P Tänk vad lite extra muskler kan göra..
Sen gjorde vi en "modern" dans, till en extremt bra, men lugn låt. knappt någon räkning, utan bara känsla.. S-v-å-r-t!

Var hos mormor en sväng förrut. hon har kommit hem från sjukhuset (lr jah, det var 2 v sen) efter en mindre stroke i början av december.. Köpte henne en tidning och yoghurt! ^^,
Pratade lite om dittan & dattan om sjukdomar, att man ska vara glad att man mår bra och har psyket med sig.. tja, sen frågade jag henne om jag fick skriva ett repotage (som skulle varit inne innan jul) om henne och hennes barndom i Tyskland. -vill du veta om kriget eller något annat? Allt mormor, jag vill veta allt! Så sött när hon berättar..
Fränt ändå att hennes farfars far (någon typ av släkt iallefall) har varit hovleverantör till ryssland, om jag inte minns helt fel.. Och att hennes mamma (kan ha fel igen!) har hetat Von Seifert (stavningen kan även vara fel!)... Man kanske skulle och ta bort Svensson och namngiva sig som Marika Von Seifert istället..
Ska höra lite med mormor hur det egentligen står till angående detta.
Bäst att ta tag i detta, för man vet aldrig när de är borta.. Usch, hemska tanke..

Fick åka med nyckeln till min kära morbor Folke Lindell, eftersom han hade glömt den i dörren hos mormor.. Ajabaja Folke! Men han tackade så mycket ^^,

Nu får det bli en dusch och ännu en film. Kanske ska se om jag kommer ihåg danserna jag lärde ut förra söndagen, men det ser rätt mörkt ut!

Ha en trevlig kväll!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0