me, myself and I

Sehär, nu har även jag skaffat blogg. Ett skönt sätt att skriva av sig på. Så här vid första träffen så kan man ju börja med att presentera sig lite:

Namn: Marika Lena Svensson
Ålder: 18 ½
Bor: Norr om Åmål, i en liten "by". även kallat urskogen av andra.
Familj: Mamma Maria, Pappa Lennart och storasystrarna Camilla och Veronika.
Husdjur: Hästarna Corona Sun och Yanina B. Bobby är i himmelen.
Tillfälliga husdjur: Mormors bordercollie Frida och Veronikas irländska setter Samantha.
Fritid: Dansar jazzbalett, showdans, funk mm. Brukade vara ute och rida på Bobby. Håller på att utbilda mig till aerobic-instruktör.
Jobbar: Som danslärare på DCSW (DansCenter Sofia Westlund)
Förutom jobbet: Går 3:e året på Karlbergsgymnasiet i Åmål Samhäll/ekonomi.
Vill bli: Fastighetsmäklare vore roligt, men även make-up artist låter intressant. Miljonär är en annan plan :P
Efter studenten: Försöka bege mig till Göteborg och börja jobba. Men det är svårt.
Strax innan studenten: Ska antagligen bege mig till Bulgarien och Golden Sands med min kompis Emelie. och framförallt sätta in extensions.
Sörjer: Helena, Morfar Rune och min käre polle Bobby.
Älskar: Pojkvännen Jocke. Truly, Deeply, Madly. :) Och min familj och vänner.
Favoritmat: Håkans tacopaj
Lyssnar på: Stoppat undan stereon i garderoben och lever nu på mp3-spelaren och dvd-spelaren.
Musik som strömmar in i mina öron: Disco, ballader, rock, hiphop, rnb. Ja, en riktig allätare.
Dansar till: ALLT! Även Marilyn Manson kan få mig att dansa.
Festar: Väldigt sällan eftersom jag jobbar varje söndag, men när jag väl är ute: Hej & Hå!
Delar säng med: Frida. Vi är som ett gift par. Jag har vänsterkanten och hon högerkanten. men täcket har jag. haha!
Tycker om: inredning (Ikea var en gång mitt Mecka) träning, djur, kläder,slappande framför tvn, umgås med roligt folk, skratta och pyssla.
Läser: För tillfället Mias hemlighet (fortsättninge på Gömda & Asyl) men så spenderar jag en hel del pengar på tidningar som Cosmopolitan, Hennes, Solo och Klick*. Elle är onödig att köpa, dels för att den finns i skolan, innehåller alldeles för mycket reklam, och till sist är det sällan man har tillgång och pengar till att köpa det som finns i den.
Pinsammast: Gjort en hel del i mina dar. Men krabban Sebastian på dansuppvisningen var klart den roligaste pinsamheten.
Klippte mig senast: Om jag inte minns fel så var det i februari ifjol. :) kanske dags snart.
Körkort: Jajjamensan, vissa anser att jag inte borde inneha ett. Men jag anser mig duglig iaf :P
Kört av vägen: Japp, för en månad sen med våran v70. Totalförstörde den också. Men det var snömoddens, högersvängens och min fot på pedalens fel.

Sist men inte minst...

Vad folk tycker om mig: Är en blond glad lärka. Säger fel ibland, gör bort mig ibland och skämmer ut mig ibland. Tjatar onödigt mycket och djupt när promillehalten stigit. Är ganska lat ."om inte idag, så imorn". Försöker vara fröken Präktig eller Miss Besserwisser ibland. Men det är för att jag Vill ha rätt! ^^,
Försöker inte lämna någon utanför.
Tja, ingen större koll på pengarna alltid. Men löser det Alltid på något vis.
Kommer sällan i tid. :P Speciellt inte om jag ska träffa camilla, louise eller marie. Lyckas ALLTID komma sist eller en kvart senare.
Men annars så är jag glad, tycker om att skratta och framförallt att få folk att skratta. Även om jag inte alltid lyckas.
Är mammas "lilla flicka", därav så anses jag fortfarande vara 10 år gammal i hennes ögon och kommer aldrig att bli äldre heller.
BORTSKÄMD!
Tar sitt ansvar. Tja, för det mesta iallafall.


Gjort idag:
Städat, flyttat och donat i mitt rum. Samtidigt lyssnat på gamla j.lo skivor, bsb, Ted gärdestad, kent, disturbed, foo fighters mm. ja, min musiksmak är en enda go blandning.
Skrattat åt Austin Powers-filmen.
Ätit mat.
Tittat på min Bounce-dvd, och insett till min lycka att de lär ut koreografi. Så det innebär ju att jag har dansat idag oxå :)
SKA rasta hunden.

And out.






Kommentarer
Postat av: sofia

en till bloggare.. :)

2006-01-07 @ 00:09:11
URL: http://sofijaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0