Allt annat än glamouröst.

Jag kan meddela för Er, som tänkt eller vill starta ett företag, att det är ingen Dans-på-rosor. Inta i början. Man måste knyta kontakter, fixa det, fixa det andra, det tredje, det fjärde, det femte... Och ja, så fortsätter det. Man får nog räkna med några års HÅRDARBETE.  Och jag är inte värst mycket för sånt, om det inte gäller sådant jag gillar. MEn i detta fall borde jag tycka om det, eftersom jag gärna tar kommandot! :P *bitch!*

Blir en tokig vecka. En massa jobb med projekt-arbetet måndag, tisdag och onsdag. Kludda ihop en affisch (blir nog mitt jobb det), fixa ihop alla företags loggor, gå på möten, skrapa ihop pengar, betala räkningar, skriva protokoll och bland det viktigaste: FIXA MODELLER!!

Jag trodde inte in i det minsta, att det skulle vara så svårt att få tag på modeller. Har ni någon i åtanke, alla kön och åldrar, please let me know! Eller ni kanske själva är lite sugna på lite "stage-light"? ;)

Sen på torsdag morgon, beger jag mig till Halmstad. Anländer nog vid ett tiden, och då ska jag gå runt i staden och kika lite. Kanske shoppa! :P Sen får jag åka hem till jocke, och laga mat. haha! Vänta på att han ska komma hem från skolan. men jag ska nog kunna hålla mig sysselsatt. På fredag kväll får jag sitta ensam hos jocke och, tja, hitta på något. Då ska han nämligen ut och svira lite med grabbarna! :) Sen får jag bege mig hem på lördag eftm. eftersom jag jobbar söndag. Haha, blev mkt SEN.

Jobbade i b-fors igår åt elin också. Från 13-18 nonstop med en massa dansande. haha, var kul. Undervisade de stackarns barnen i balett och gick igenom dess grunder. :) De måste ju få testa på. Man kan ju inte annat än att skratta åt dom, för antingen säger de ingenting, eller så gapar de i munnen på varann. Jag kan sammanfatta gårdagen med att jag var en lektant, respektive dansnörd. :) Men jag hade roligt, och somnade himlans gott.

Dessvärre vaknade jag inte lika ljuvligt. Jocke ringer 3(!!!!) minuter innan jag ska gå upp, och väcker mig. "Dags att gå upp nu älskling!"

Ni glömde jag mobilen hemma också. och jag som ska sova hos milla ikväll. :(
På tal om mobiler, så har jag hittat en jag tycker om. En nokia, ähum, sen vet jag inte modellen. Men den är i guld, läder och tyg! Helfräckt. SÅ har den en massa fina målningar på den! ME LIKE!

NÄe, nu ska jag vara seriös, och ta tag i min roll som företagare! ;)

Med vänliga hälsningar

Marika Svensson, FashionAid

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0